قدم اول برندسازی، لوگو مناسب است. آرم مرحله اصلی برای ساخت هویت یا نماد سازمان برای شماست، زیرا بدون آن، هیچ شناسه ای از برندتان ندارید که در قبال مشتریان خود و سایر مجموعه ها بگذارید. لوگو نماد  یا سمبلی برای هر مجموعه یا شرکتی است که هرگونه فعالیت و یا خدماتی ارائه می دهد. از آن میتوان به عنوان یک شناسه برند به یاد ماندنی نام برد که میتوانید در خاطر مشتریانتان به یاد بمانید.

لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و ... باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.


نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند.


اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثالها، لباس نیروهای نظامی، نشان‌ها و حتی پرچم‌ها استفاده شده‌است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی لوگو، منحصر به فرد بودن آن می‌باشد . که با رعایت تکنیک‌های زیر بدست خواهد آمد. تکنیک DOIT: این تکنیک از مهم‌ترین روش‌های طراحی نشان واره یا لوگو خلاقانه می‌باشد که برای هر نوع طراحی لوگو کاربرد دارد.


 شناخت مساله، باز کردن و تحلیل آن در ذهن، معرفی راه حل‌های مختلف و انتخاب بهترین راه حل، چهار گام در این تکنیک می‌باشد . 


DOIT مخفف چهار لغت Define، Open، identify و Transform می‌باشد . تکنیک چرا؟ پاسخ دادن به چراهای موجود در طراحی لوگو یکی از بهترین راه حل‌ها برای طراحی لوگو خلاقانه می‌باشد . 


منبع : ویکی پدیا



تاریخ : یکشنبه 21 خرداد 1396 | 02:04 ب.ظ | نویسنده : مدیر | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات